tisdag, november 13, 2007

På rätt väg...

Nyss kommit hem från innebandyträning. Efter allt som skett den senaste veckan, med BT, möte med laget etc., så var kvällens träning verkligen ett steg i rätt riktning. Tempot har höjts avsevärt och det känns som om vi alla börjar dra åt samma håll. Kvällens träning avslutades med lite fys, det var gott. Benen darrade rejält efteråt.

Helgen som gick hade vi besök av familjen Orientering från Värmland. Det var "tre-dagars-orientering" med inriktning sprint. På fredagen var det Nattsprint på Borås Arena, på lördagen var det Downhill Sprint och på lördagen var det Zoorientering på Borås Djurpark. Efter lördagens tävlingar och hemkomst till lägenheten där vårt besök checkat in över helgen snackade vi orientering. Lika fort som det kom på tal var det bestämt att även jag skulle löpa på söndagen. Jag började ladda direkt. Eftersom jag inte var föranmäld på något sätt var det öppen klass som gällde för min det. Av de tre öppna klasserna var det den röda som var svårast. Jag förberedde mig så gott jag kunde. När så söndagen kom var det bara att göra så gott jag kunde. Bana Ö3 var 3550 meter fågelvägen. Eftersom det var några år sedan jag löpt efter karta gick jag lite på säkerhet i början, men efter ett par kontroller lät jag bena jobba. Det räckte förvånande nog till en 2:a av 83 deltagande. Känner mig rätt nöjd. Kolla in fullständiga resultat här. Värt att notera är att min tid på spurten (30 sek.) räcker till delad sträckvinst sett över alla klasser.

Inga kommentarer: