onsdag, november 07, 2007

På grund av förklarliga anledningar

Det blev ramaskri i stadens innebandykretsar igår. Anledning: artiklarna i BT. Vår tränare, som inte var på plats vid träningen för tidningens besök, var inte direkt munter efter att ha läst brödtexten. Jag fick ett samtal från Mr. Coach där han undrade vad jag menade med det jag sagt. Jag kunde inte annat än beklaga att jag blivit totalt feltolkad. Visst sa jag några om div IV-nivå, det sticker jag inte under stolen med. Men taget ur sitt sammanhang, som det är i BT, låter det inte direkt gynnsamt för någon klubbens räkning. Det jag sa var att vi efter förra helgens match, suddenförlusten mot Engelholm, kände att vi lite var på rätt väg. Vi hade inkasserat första poängen, och var på vippen att knipa två till. De två efterföljande träningarna var dock, på grund av förklarliga anledningar, inte bra. Det kändes som om vi tog ett steg tillbaka, istället för att ta ytterligare ett framåt. Tyärr misssade BTs reporter detta och snöbollen sattes i rullning.
Efter att ha rensat luften inom laget lite grann blev gårdagens träning ett steg i rätt riktning. Fortsätter vi så kommer "the bread with shrimps" av sig självt inom en snar framtid...

Inga kommentarer: