lördag, juli 01, 2006

"Ingen köper det"

Igår blev jag irriterad och arg på ett norskt butiksbiträde. Jag och Pia var på väg till Oslo och stannade i Svinesund för att handla lite mat. Inne i butiken gick jag för att hämta en liter ekologisk filmjölk, men kunde inte hitta någon. Därför frågade jag en kvinna som stod och registrerade en order eller något annat viktigt om de inte hade ekologisk fil. Hon sa att de inte hade det eller någon annan ekologisk mejeriprodukt över huvud taget. Och på min fråga om varför så röt hon åt mig att det helt enkelt inte säljer. Det kan jag förstå, men jag accepterar inte svaret. Om det hade varit en "vanlig" produkt man tagit bort hade det varit okej, men nu är det en ekologisk produkt. Att ekologiska produkter inte säljer i Svinesund bekräftar bara min tidigare uppfattning. Majoriteten norrmän fullkomligt struntar i miljön. Detta måste ses som en skam för svensk gränshandel. Jag skall gå vidare med detta!

Besvikelsen över Sveriges uttåg ur VM har börjat lägga sig. Gläder mig istället åt fina kvartsfinaler. Ikväll är det England-Portugal och Brasilien-Frankrike. Mumma! Min spågumma (se tidigare blogg) skall få förutspå resultaten när hon kommer hem från jobbet om ett par timmar.

http://www.snf.se

Inga kommentarer: