söndag, juni 25, 2006

Tyska turister i extas

Satt på en stenmur nere vid fästningen igår klockan 17. Vi hade skyndat oss, handlat mat och var redo för att se en svensk-tysk kamp utan dess like. Efter 4 min satte jag maten i halsen, 0-1. Ok, ett snabbt mål i baken tänkte jag. Inga problem. Det klarar vi. Men så kom kallduschen, 0-2. Nu var det kört. Visst, ett tvåmålsunderläge kan man vända. Men mot en hemmanation som har 50000 fans på läktaren och som fullständigt krossat Sverige i inledningen inser man ganska lätt att det här går inte. Ännu mer uppgivet blir det sen när Lucic får sitt andra gula. Man byter in Petter Hansson. Ett rent defensivt byte som verkligen tål att diskuteras. Jaja, jag vill inte älta detta. Ett visst hopp infann sig dock efter paus, men när Henke bommade straffen var hoppet helt borta. Var kom alla tyska turister ifrån?

Lämnar detta nu. Drar till stugan i Göteborgs skärgård och laddar batterierna istället.
Tar, istället för Sveriges sorti, med mig Argentinas avgörande istället. Sättet som Rodrigues tar ner bollen på bröstet och klipper till bollen direkt på volley är osannolikt. Och i det läget med, efter 109 minuters spel. Kan en svensk ens komma på tanken till en sådan manöver? Tveksamt. 10 av 10 svenska utespelare skulle bara tagit ned bollen och spelat vidare.

Inga kommentarer: