söndag, juli 09, 2006

Vive la France

Söndag morgon. Jag sitter i Borås. Ska strax få mig lite lite frukost och sedan åka hem till Oslo. Har varit här i helgen. Äldsta systern fyllde 25 år i fredags så jag åkte hit och var med på överraskningsfest. Hanna visste inte ens om festen och ännu mindre att jag skulle vara på plats. Jag lurade henne totalt när jag under dagen ringde och fick henne att tro att jag var i Oslo och jobbade. Festen blev lyckad. Vi var hemma hos Moa (andra systern) och grillade och firade. Framåt tolvtiden splittrades sällskapet på omkring 25 personer. Några gick ut på stan, men jag åkte hem med la familia till Tullen.

Igår var egentligen tanken att jag skulle åka hem igen, men fader ville ha hjälp med sin trådlösa internetuppkoppling så jag stannade kvar en natt till. Pia blev lite besviken när jag kom med den nyheten, men hon förstod mig. Bra!
Hade en lugn och skön kväll med god mat, poker och VMs bronsmatch. Bästpolaren Edvin var med och förgyllde kvällen.

Ikväll är det VM-final. Jag hoppas och tror att Frankrike vinner lika välförtjänt som Tyskland vann bronset igår. Italien kommer göra allt för att stoppa Zidane. Hoppas inte de lyckas. Ett guld till fransmännen skulle placera Zidane bland de allra största genom tiderna, vid sidan av Péle och Maradona. I alla fall enligt mig.

Inga kommentarer: