onsdag, juli 05, 2006

Sim Salabim

Nyss hemkommen från två underbara timmar nere vid sjön.

Idag kom jag och Pia tillbaka till civilsiaionen. När vi lämnade Sverige för 3 veckor sedan glömde vi båda våra norska SIM-kort kvar. Min kära moder skickade dem genast, men fram kom bara ett tomt kuvert. Stulna? Tullbeslag? Vad hade hänt? Jag anmälde detta till norska och svenska Posten, men vad kunde de göra?
Istället "tecknade" vi nya kontantkort med Tele2 (istället för Netcom). Detta tjänar vi gott på, både vid samtal i Norge och till Sverige. Till fast telefon i Sverige kostar det bara 0,99 kr/min. Men det tar nog en stund innan jag ligger på plus ändå, för under konteringstiden (för att behålla gamla nummer) har jag ringt med mitt svenska nummer. Och jag kan meddela att det inte är ett direkt förmånligt alternativ. 8 kr/min att ringa utsamtal och 7kr/min att ta emot samtal. SMS kostar 3-4 kr per styck. Väntar mig en saftig räkning.

Strax dags för semifinal 2.

Inga kommentarer: