måndag, juni 19, 2006

Spågumman

Allting rullar på som det ska, det går bra nu, nynnade jag när jag på min nya cykel rullade ner för Karl Johan nu ikväll. Otroligt härligt att känna cykeln glida fram över kullerstensgatan. Var på väg hem i ett regnigt Oslo, efter att spelat min första fotbollsmatch på nästan 2 år. Förlust 1-5 i en simpel korpmatch och sambaspelet stod även här i sin frånvaro.
Hemma väntade färdiglagad mat som jag vräkte i mig. Min Spågumma hade ordnat pastamat. Ja, jag kallar henne Spågumma nu, min kära fru Pia. Anlednignen är att hon igår tippade rätt på två av två VM-matcher. Frågade henne vad hon trodde att det skulle bli i ett par matcher. "Lätt!" sa hon. Brasilien-Australien 2-0 och Frankrike-Sydkorea 1-1 blev spelat och vi kammade hem stålar till vårat gemensamma Unibet-konto. Nice!

Imorgon ska Sverigeflaggan med till jobbet igen. Börjar bli riktigt nervös nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nervös... det är ju bara fotboll det handlar om. (hi, hi). Kan hälsa från fotbollsgrabbarna som jag träffade i lördags i Karlstad. De verkar må bra och är sig lika förutom att det inte längre pågår några tvättstugepartyn på fredagkvällarna. /Ylva