onsdag, april 23, 2008

ID-koll och Andres Escobar

Jag är inte en person som lirar mycket på spel. Men när det dags för Champions League kan det vara lite småkul ändå tycker jag. Idag tog jag svängen förbi Coop efter att ha lämnat av kvinnan på skolan. Inhandlade ett paket kaffe och kryssade i en liten rad. Väl vid inlämningen möttes jag av: "Har du legitimation?". Jag blev nästan paff. Ser jag så ung ut? Visst, de har 18-årsgräns, men det var ett tag sedan jag passerade den gränsen? Märkligt, jag som till och med är sjuk. Får ta det som en komplimang. Kaffet smakade också gott.

För övrigt är jag fortfarande förbannad på gårdagens syndabock. Det är bara en norrman som kan få för sig att nicka en fotboll som i hög fart kommer farande i knähöjd. Tro fan att det blir självmål då. Det lustiga är att jag hade tänkt SMSa min bror när John Arne Riise kom in på planen i andra halvlek. Skulle skoja med honom och skriva att "se nu när Riise gör självmål".
Av någon anledning kom jag efter matchen att tänka på Andres Escobar.

Min efterträdare på Nordsjö Markveien har startat en blogg också. Gott att ha någon som kan rapportera från den norska huvudstaden. Spana in på burt.blogg.se.

Nytt på sidan: "Veckans bild..."

1 kommentar:

Anonym sa...

pool klarar inte trycket :)