torsdag, mars 13, 2008

Fan!

Så jävla trött nu på dessa "jag-har-en-mode-blogg-jag-vet-allt-om-mode"-personer. Är det inte tragiskt hur man kan ha ett intresse som bygger på att skriva om saker som andra har sagt och hur andra har tolkat vissa saker. Det är just detta som mode bygger på. De som verkligen styr i modevärlden hurrar sig glada som fan för de som skriver om deras produkter. Och behöver de betala pengar för det. Nej, den bästa marknadsföringen man kan ha är ju när somliga gladeligen skriver om saker de tycker är "snygga", "balla", "oemotståndliga" och så vidare. Och så läser den närmaste vänkretsen vad man skrivit. Frågan är bara vart nytänkandet tog vägen...?

Med detta säger jag inte att min blogg är bättre än någon annan, men jag känner ändå att jag skriver för min egen skull. Inte för att någon ska må bra av eller tycka om vad jag skriver. Jag skriver liksom inte för att smöra med det redan smörade. Så det så. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, så sant så sant. Håller helt och hållet med! Mera nytänkande tack! slösa inte med bläck i onödan, tänk själva folkens!! :) Peace out!
Pia BR

Anonym sa...

håller inte riktigt med där, visst mycket handlar om mode nu, men så är det ju nu. speciellt för tjejer så är det kul med mode. inte för att man följer allt man hör och ser..men jag vill bygga mig en egen uppfattning. Varför skulle jag inte skriva om mode och framför allt kläder, när jag är så intresserad av det. Jag älskar ju kläder (men inte slaviskt att jag följer det helt) utan använder det som jag tycker är snyggt. Jag kan lika gärna skriva om det också lika mycket som att jag pratar om det eller köper det.
Många tjejer som har modebloggar har det som jobb, att tjäna pengar på det. Det gör det bra för andra som inte riktigt hinner snappa upp allt som finns (som jag), då kan dom istället gå in på en blogg som sammanfattar allt och får bra tips. det tycker inte jag är fel.Men då ska det vara bra sidor som är kul att läsa med.

Visst det finns människor som sitter och bestämmer hur modet i framtiden ska se ut. Men i slutändan så är det fortfarande jag som tar beslut om jag ska se ut så eller inte!! Jag har fortfarande mitte eget tänkande och val. Alla följer modet på ett mer eller mindre sätt/Paw