måndag, november 05, 2007

It all comes back to you...

Halloweenhelgens solklart roligaste händelse inträffade när det plingade på vår dörr. Utanför stod ett antal utklädda barn som tiggde godis och pengar.
- Jag har inget, sa min andra hälft, men vänta lite.
Hon går in i köket och hämtar våra saltade solrosfrön, sådana med skal på.
- Detta tycker ni väl om? säger hon samtidigt som hon häller dem direkt ned i ungarnas godispåse. Kidsen hinner inte svara innan de får en ny fråga upp i ansiktet.
- Åh, kan inte jag få en godis?
- Jovisst, det kan du väl, blir svaret.
- Tack, tack!
Dörren stängs och en leende tjej kommer in till mig i köket med en "Rollo" och en "Geisha" Den sistnämnda smakade fint.
Någon dag senare plingar det på dörren igen. Samma ungar står utanför i ny sminkning, kanske för att de inte ska bli igenkända. De möts kallt av en ny klockren kommentar.
- Nej, jag har inget idag heller...

Inga kommentarer: