tisdag, april 03, 2007

Rättvist!

Det är så underbart att se idrott när den är rättvis. Eftersom Liverpool ikväll körde över PSV Eindhoven (3-0) zappade jag över till AC Milan - Bayern München en bit in i andra halvlek. Det stod då 1-0. Kvitteringen kom strax och det såg ut som ett rättvist resultat. Men så händer det som gör att jag har svårt att gilla italiensk fotboll. Kaká glider igenom in i straffområdet där backen hinner före med ett ben och skjuter till hörna. Tror alla, utom domaren. Han har blåst straff. En straff som Kaká lätt rullar in förbi Rensing, för dagen i tyskarnas mål. Allt sammans får mig att gorma här hemma. Detta har man sätt så många gånger förr. Senast i Tysklands-VM förra sommaren mötte Italien ett heroiskt kämpande Australien, där australienarna stupade på mållinjen.
Som tur var ville rättskipans makter annat ikväll på San Siro. Hargreaves frispark landande framför van Buyten som med matchens absolut sista spark satte 2-2. Nu har Bayern München fördel i hemmareturen om men vecka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan du veta att 1-1 var ett rättvist resultat när du börjat kolla på matchen en "bra bit in i andra halvlek"?

Måns sa...

Ah, jag vet, det var lite dumt att skriva att det var rättvist. Men dit matchen ledde så kändes 1-1 mer rättvist än att Milan istället skulle vinna efter den domartabben. Kanske inte direkt objektivt sett över hela matchen...

Kerstin sa...

Jag såg faktiskt lite av Milan vs BM på tv. Inte alls likt mig...