lördag, april 28, 2007

Ny träningspartner

Rullade ner till city lite tidigare idag. Jag hade ett uppdrag: "Hitta ett par löpskor". Efter att ha parkerat cykeln vid för dagen extremt människorika Karl Johan gick jag ner till XXL, en bit därifrån. Väl uppe på löpavdelningen hittade jag snappt en Nike-sko som föll min vänsterfot, mina ögon och min plånbok i smak. Det fanns bara en hake. Jag hittade inte högerskon i storlek 42. Efter en stunds letande bland både lådor och på PC fick jag beskedet att det inte fanns något att göra. Det fanns bara ett par 42-or kvar och den högra delen av paret var spårlöst borta. Inga nya skor fanns heller i beställning. Under min väntan på expeditens svar hade jag dock garderat mig och provat ett annat par. De kostade visserligen ett par hundra kronor mer, men vad skulle jag göra. De var minst lika sköna, så jag slog till.
Nu är jag nyss inkommen från "jungfru-rundan". Löpte inte mer än 4-5 kilometer på asfalt, men det räcker för att kunna konstatera att köpet är över förväntan. Jag säger bara Nike Air Cesium. Väger 288 gram och har både Zoom Air-dämpning och W.A.R.P-teknologi...

Inga kommentarer: